ЛЮДИНА ЛИШЕ ТОДІ ЧОГОСЬ ДОСЯГАЄ,                                                                КОЛИ ВОНА САМА ВІРИТЬ В СВОЇ СИЛИ.                                                                                                                    Л. Фейербах

Мотивуємо навчальну діяльність дітей                           Поради практичного психолога

 

1.ВИКОРИСТОВУЙТЕ ДИТЯЧИЙ ІНТЕРЕС

Діти відрізняються підвищеним інтересом до всього. Тому вони проявляють особливу увагу до нового і невідомого. Увага знижується, коли вихованцям повторюють вже відомі їм знання. Якщо матеріал, що пред'являється, містить недостатньо або зовсім не містить нової інформації, то швидко досягається «інтелектуальне насичення». Вихованці відволікаються від того, що відбувається на заняттях. У таких випадках необхідно щось змінити: вид діяльності, метод або форму надання інформації. Подібний ефект може зустрічатися і у тому випадку, коли вихованцям не має за що «зачепиться» в своєму минулому досвіді пізнання. Ось що говорив про цей ефект Л.С. Виготський: «Загальним психологічним правилом розвитку інтересу є наступне: для того, щоб предмет нас зацікавив, він має бути пов'язаний з чимось, що нас цікавить, з чимось вже знайомим, і одночасно, він завжди повинен містити в собі якісь нові форми діяльності, інакше він залишиться для нас байдужим. Зовсім нове, як і зовсім старе, не здатне нас зацікавити».

 

2.«ВПЛІТАЙТЕ» В ЗАНЯТТЯ ЕФЕКТ ЗАГАДКИ

Через дитячий інтерес прямуйте до нового , інколи використовуючи ефект загадки. Ніколи повністю не «розжовуйте» матеріал, завжди залишайте недозволене поле для експериментів самих вихованців.

 

3. ПОСТАВТЕ ПІД СУМНІВ ДОСТУПНУ ВИХОВАНЦЯМ ЛОГІКУ ПОЯСНЕННЯ

До пошуку пояснення наштовхують протиріччя. Діти намагаються осмислити і упорядкувати навколишній світ. Коли вони стикаються з протиріччями, то намагаються знайти їм пояснення. Якщо вам вдалося поставити під сумнів доступну вихованцям логіку пояснення, розкрити або продемонструвати в навчальному матеріалі протиріччя, тоді випідвищите в них інтерес до пізнання істини.

 

4. НЕОБХІДНО ФОРМУВАТИ У ВИХОВАНЦІВ МОТИВАЦІЮ УСПІХУ В НАВЧАННІ

Успіх у навчанні – єдине джерело внутрішніх сил дитини, яке народжує енергію для подолання труднощів і бажання вчитися.